Gnällkärring

  Jag var på teater i fredags och det hade kunna ha vait en heltigenom fantastisk upplevelse.
Med risk för att framstå som en gnällkärring kommer detta inlägg handla om teaterhyffs.

  Om jag kommer komma fram till något i den analys jag nu kommer göra så vet jag att det till viss del kommer vara både fördomsfullt och paradoxalt. Redan när de som slog sig ner på raden bakom mig, slog sig ner på raden bakom mig så visste jag att det skulle bli ett jävla babblande. I det avseendet var jag fördomsfull. Inget fel i det... jag hade rätt.
Jag hade, med stor säkerhet, kunnat ha avgjort det redan i foajén. Men det skulle inte fungera att stoppa personer som ser ut att kunna vara störande.

  Det här var ett genrep. Biljetterna var gratis och åskådarskaran var blandad vad gäller folk och fä. Det är väl lite meningen att teatern ska se hur föreställningen fungerar på olika sorters grupper. Men det sker nog i och för sig tidigare än genrepet.

  Föreställningen var bra. Rent fantstisk. Jag ska se den igen. Det var bestämt redan innan. Biljetten kostar 375kr och jag hoppas slippa ett ohyffsat sällskap som filmar med en starkt lysande mobilkamera och ger högljuda kommentarer i stil med: "Porrfilm", "Bög", "Fan vad äckligt"... Teaterhyffs tack. I pausen såg vi också att det hade druckits medhavd öl. Tomburkar stod kvar bakom en stol. Jag vet vem det var som satt där. Lyckat.

  Det skulle fungera om jag var ensam i salongen. Men jag vill sitta i en fullsatt salong. Och jag vill ha reaktioner på det som spelas. Men det finns ju för fan gränser. Hyr en film och sitt hemma om du har behov av att babbla. Och snälla ni gymnasielärare. Tvinga inte era elever till att gå på teater. De vill inte vara där. Och jag vill inte ha dem där.

  Nu orkar jag inte skriva mer.


Kommentarer
Postat av: fröken f

haha, gnällspik no. 1 !

2008-12-19 @ 11:26:51
Postat av: ussa

jag hoppas på att hennes mobil gick sönder när jag började vilt veva med armarna i tro om att få ro.

2008-12-30 @ 23:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0