Tji

 Berggren regisserar I väntan på Godot på Stockholms Stadsteater.
Jag tycker det är intressant på riktigt... Men...

  Jag läste någonstanns att biljetterna sålde slut direkt. Inte på grund av att det är sånt sug efter "I väntan på Godot"... nej då. En av rollerna spelas av Mikael Persbrandt. Och nu finns det människor som fasar. Någon uttryckte sin fasa över att folk säger "Vi ska gå och se Persbrandt" istället för "Vi ska gå på teater". Men Persbrant har blivit en del av popkulturen. Så är det. Inget att göra något åt. På sätt och vis är det något som är bra med det här. Det finns fördelar. Jag är ganska säker på att Persbrandts popularitet får människor som aldrig skulle gått på teater att gå på teater. Sånt gillar jag.

  Samtidigt småler jag. :)
För de kommer inte få se Gunvald Larsson. De kommer få se Beckett. En seg jävla Beckett. 2,5-3tim "I väntan på Godot" där det inte händer ett jävla skit. Tänk dig det långsamaste  och segaste, tråkigaste du vet.... Ta det gånger oändligheten så får du en liiiten aning om hur mycket action och populärkultur det är i Becketts "I väntan på Godot".

  Nä dessa "Vi ska se Persbrandt"-teaterbesökare kommer gå på teater för första och sista gången. Kul och synd.

  Lika bra att gå och hänga sig i ett träd.

Kommentarer
Postat av: c

men vem vill inte se snygga persbrandt? jag skulle vilja ha honom som pappa så

2008-12-08 @ 19:34:42
URL: http://alycia.blogg.se/
Postat av: Adam

Haha.

Jag kanske man borde det.

Frågan är om jag skulle gå och se I väntan på Godot ens mot betalning. :P

Kul att Persbrant gör något annat än herr Larsson och annan skit. Hoppas han gör det bra också. Jag tror på honom.

Fortsätt skriv i din anti-blogg Johan. Jag gillar via Pettersson. See you.

2008-12-27 @ 02:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0