Bussar

Jag vet inte hur jag ska göra. Jag vet inte vad som är klokast i ett sånt här läge. Jag vet bara att förr eller senare går bussen.

"Det där med att vänta är ju inte riktigt min grej." För att bussen går när bussen går. Vart går bussen? Det vet jag inte. Jag vet bara att tveksamhet är utan handling. Och utan handling händer inget. Inget annat än att bussen går... utan mig.
Men att hoppa på i farten bara för att jag av otålighet vägrar att vänta... känns inte heller som ett klokt beslut.
Jag vet att bussar erbjuder plats för flera passagerare. Men att det är bara de som självmant kliver på som får åka med. Det kan vara konkurrens om sittplatserna. Jag vet också att om jag missar en buss står det tusen åter.

Är det här rätt buss? Vart vill jag åka?

Jag kan läsa busstidtabellen noga och betrakta den eventuella resan på håll innan jag kliver på... eller kan jag det?
Det finns ingen busstidtabell eller manual att tillgå. Busschauffören vet inte själv när bussen går eller om jag ens är välkommen att kliva ombord.

Tar du SMS-biljett?

Kommentarer
Postat av: C

Vänta. De opulära eller viktiga bussarna sätter ofta in extraturer, för att försäkra sig om att alla som önskar kommer med. Kanske hinner bussen komma förbi igen, medan du står och överväger. Då är det bara att hoppa på och slåss med käppar och rullatorer, om platsen längst fram. Har du inte bestämt dig och hunnit köpa busskort, går det säkert utmärkt med SMS-biljett.

2010-04-28 @ 07:32:11
Postat av: Kakan

Lysande. Helt klart läsvärda texter och paraleller.

2010-08-26 @ 15:34:25
URL: http://frontalkrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0