Som om...

Jag skriver ett nytt inlägg efter en längre tids "tystnad". Jag kan inte skriva för skrivandets skull. Jag tycker inte att någon ska göra något bara för att. Varför? Fråga alltid varför?

Hur många gånger kommer jag påpeka att den här bloggen inte handlar om mitt vardagliga? Varför formulerar jag mig så ofta i frågor? Kan det vara för att jag vill bjuda in läsaren till att tänka och reflektera? Mycket möjligt.

Jag funderade på om jag skulle prova att ta emot förslag på ämnen. Vad gäller detta bloggande så brukar jag påstå att jag har lätt för det. Att det går fort att skriva ett inlägg. Men ändå händer det så sällan och det finns något motsägelsefullt i det. Testa mig. Kanske kan just du inspirera mig.

Ifrågasättandets kraft. I det konstnärliga skapandets salonger. Ett konstverk ska inte förklaras eller ursäktas. Men skaparen måste veta varför. För tillfället vet jag inte varför. Försöker ta hjälp av "Som om..." men det känns för tillfället som en lögn. Och att ljuga är inte riktigt min grej.

Jag tar ett bad istället.

Kommentarer
Postat av: Anon Ym

Du kanske skulle testa att just ljuga lite. Nån klok kines sa till mig förra veckan att man bör ibland göra precis tvärtom för att öppna upp nya (fysiska) tankebanor i hjärnan.

2010-04-22 @ 21:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0