Ögonblick

  Top-10 mest minnesvärda ögonblick från tiden som lärare på Musikalprogrammet i Valdemarsvik:

1.   Sara tappar en tand på Mossebacke.
2.   Körlektion och Goodnight Sweetheart.
3.   Betygsprat med Anders.
4.   Två elever fixar möte med rektor och beskyller mig för att favorisera elever... jag bekräftar.
5.   Repetition av Barbara-Ann i Sjöhuset.
6.   Björn koreograferar sig själv i musikalen Woyzeck. "Gud är iväg i affärer."
7.   Vi gör fallövningar i sjöhuset. Love är lite snabbare än de övriga.
8.   Patricio får sönder mikrofonen när han ska sjunga Rosalita.
9.   Jag slår Marit.
10. Jag berättar på ett personalmöte att vi jobbar på att lägga ner utbildningen och flytta den till FMG.

Bubblare:

-   Elsa läser på anslagstavlan
-   Pianisten försöker hitta rätt takt och tempo när X sjunger 34:an på antagningsprovet.
-   Björn jagar bussen och halkar (han skulle inte åka med bussen).
-   Vaktmästarna leker i vårt klädförråd efter översvämningen.
-   Lollo ringer klockan fyra en natt och frågar vilken låt hon ska sjunga på uppspelet dagen efter.

Outstanding moment: Den skrattande prästen under en föreställning av Cabaret.


Kommentarer
Postat av: sara

HAHAHAHAHAAAAA! Det var väll mindre kul när det väl hände men såhär efteråt måste jag erkänna att det var sjukt kul. Topp att du hade med repetitionerna av barbara ann jag väntade på att den skulle komma! Nr 2 på listan föresten, är det möjligtvis Eddie det handlar om?

2010-01-25 @ 14:40:42
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/
Postat av: Linda

HAHA ååååh vilken bra lista!!!! jag skrattar fortfarande åt att björn jagade bussen, OCH hans lilla koreografi xD haha jag skrattar helt enkelt åt björn x)

2010-01-25 @ 19:45:25
URL: http://lindabjorka.blogspot.com
Postat av: Jonesy

Vad fan.. Är inte jag med någonstans? Var jag så jävla tråkig?

2010-01-25 @ 20:02:49
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: Pitte!

Ja garvar fortfarande!°

2010-01-25 @ 21:43:48
Postat av: Jenny

Ha, "jag bekräftar". Bästa.

2010-02-06 @ 23:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0